Gevonden Goed team
Afdeling: NS-ComIT
Jaarlijks verliezen onze reizigers zo’n 60.000 voorwerpen in de trein of op het station. Een enorme klus dus om de betreffende klanten weer te herenigen met hun verloren voorwerp.
NS heeft het Gevonden Goed proces vernieuwd om verloren voorwerpen sneller en efficiënter terug te bezorgen aan hun eigenaren. Reizigers kunnen nu zelf in een database naar hun verloren items zoeken, wat de druk op de klantenservice vermindert. QR-codes vervangen de oude papieren systemen, wat zorgt voor een snellere en betrouwbare identificatie van de voorwerpen. Het proces is gebruiksvriendelijker en efficiënter geworden. Sinds de livegang in november 2024 zijn al meer dan 3000 voorwerpen terugbezorgd. Het succes is te danken aan de samenwerking van collega’s uit diverse NS-afdelingen en het gebruik van Mendix als IT-oplossing. Dit vernieuwde systeem leidt tot tevreden reizigers en operationele kostenbesparingen, waarbij de focus volledig op de behoeften van de reiziger ligt. Het topteam heeft dit proces binnen een jaar op poten gezet. Een prachtige prestatie die onze klanten blij maakt.